Entertainment

CALE MACLEAR, MZUZU, KYELA & DAR ES SALAAM – העליות והירידות של הנסיעות האפריקאיות

מרגישות כאילו הייתי על התיקון, השארנו את קייפ מקלייר בסביבות השעה 5:30 בבוקר. עלינו על החלק האחורי של טנדר עמוס ריבה לנסיעה של 1.5 שעות למפרץ קוף. ממפרץ הקופים עלינו על אוטובוס גדול לסלימה.

הנסיעה הייתה בערך 4 שעות ובעוד שהיה לי מושב די טוב עם רק כמה אנשים דחוסים במעבר, דארייטים ישבה מלפנים שם ממש הייתה לה אישה שיושבת על ברכיה מחוסר מקום! כשאנשים עלו לאוטובוס הם הניחו את המזוודות שלהם על ברכיה כדי להמשיך ואז המשיכו להעביר אליה את ילדיהם כדי להעביר להורה או לאפוטרופוס הנכון ליד גב האוטובוס. היא גם הייתה אחראית על אריזת המזוודות בקדמת האוטובוס.

למותר לציין שהמסע שלה היה פחות נוח משלי. כשהגענו לסלימה היינו צריכים לחכות שעה, מחלק בנימוס “אין תודה” לעשרות ספקים שמוכרים משהו מסמוסות ועד מהדקים. לבסוף הגיע האוטובוס ולמרות שרצנו לחזית ההמון שלאחר מכן, כשעלינו על האוטובוס ידענו שעדיין אין מושב.

פתאום הרגשנו רע בכל הפעמים בהן אנו מקללים את האנשים שנדחסו במעבר ברכיבות אחרות באוטובוס כי עכשיו היינו אלה שנתקלו ונופלים על כל האנשים. האוטובוס היה מלא למקסימום. ולא היה מקום לשכב או לשבת, רק לעמוד מקום להישען ולהזיע. האוטובוס היה חם בצורה יוצאת דופן ובסופו של דבר עמדנו כ -3 מתוך המסע של 6 שעות.

כשהתיישבנו ברגליים שלנו היו כואבות וזרועותינו ישנות מלהיאחז במסילות התקורה.

ריבה ארוזה בחלק האחורי של טנדר מקייפ מקלייר למפרץ קוף

כשסוף סוף בעטנו קצת לאחור, התחלנו לדבר עם עיתונאי מקומי בשם בנסון. מיד בתחילת שיחה עם מקומי שמדבר אנגלית טובה, אזעקות עוברות שהוא יבקש משהו. למרבה הצער, הניסיון לימד אותנו שאם הם מדברים אנגלית טובה באפריקה והם מתחילים לשיחה, הם בדרך כלל מדריכי טיולים, בעלי חנויות או מחפשי תרומות.

זה מצער שיצרנו את ההשקפה הצינית הזו מכיוון שחברנו החדש בנסון [התברר שהוא] בחור אמיתי מאוד, וההיסוס הראשוני שלנו היה מיותר וכנראה פוגע בקלות. לאחר שדיבר עם בנסון על כל דבר מהחיים במלאווי ועד לאלוהים מול האבולוציה, הוא הזמין אותנו לפגוש אותו ואת חברתו לארוחת ערב. שוב האינסטינקט של המטייל שלנו נתן לנו אותות מעורבים ונתנו אולי מהוסס. אחרי שדיברנו הרבה יותר קיבלנו החלטה להיפגש במסעדה הודית במזוזו לארוחת ערב.

דרייט ואני בדקנו במלון שלנו ופנינו היישר למסעדה. בנסון וחברתו הופיעו זמן קצר לאחר מכן וישבנו ואכלנו את האוכל הטעים תוך כדי פטפטים הרבה יותר על חיינו השונים שלנו בצדדים מנוגדים של העולם. כשסיימנו ארוחת ערב הצעת החוק ובנסון התעקש לשלם.

הארוחה הייתה אפילו הרבה יותר מדאריית ובדרך כלל הייתי מוציא אז התעקשתי שנשלם. בנסון לא צוחק, הבין שהוא לשלם את החשבון המתאר שהוא הזמין אותנו אז זה היה עליו. מעשה נדיבות בסיסי זה השפיע עמוקות על התפיסה שלנו על העם המלאווי.

במשך 3 שבועות במלאווי היינו מכוסים כסף על ידי תושבי המקום מילדי הכפר ועד נשים בוגרות. במדינות אחרות באפריקה כמעט ולא נצפנו אך במלאווי, למרבה הצער, הרגשנו לעתים קרובות כמו סימני הדולר שהנוכחות שלהם התקבלה רק על ידי האפשרות לצדקה. בנסון הזכיר לנו את החסד שהעם האפריקני יכול להראות לאורחיה וכי אם האנשים לא יופעלו על ידי ענף הנופשים, הם מתייחסים אליהם בכבוד רב.

התחלנו להתאיר את המתרס הכלכלי החברתי שחשנו בינינו לבין תושבי המקום. לעיתים רחוקות מדי במלאווי, אילו פגשנו אדם מקומי שראה אותנו אורח מכובד ולא כלקוח פוטנציאלי. מעשה החסד של בנסון היה אחד הנדיבים ביותר שחווינו.

האם אי פעם פגשתי תיירים באוטובוס בקנדה והזמנתי אותם לארוחת ערב ואז כיסיתי שטר שווה ערך להכנסות מקומיות בסביבות 200 $? לא. זה פשוט לא יקרה במדינה מערבית. זה לא רק כיסו את החשבון, החברות האמיתית שהוא עזר לזייף איתנו בזמן כל כך היה הרבה יותר חשוב. הלכידות החברתית והמנטליות הקהילתית שאתה מוצא במדינות המתפתחות הללו היא משהו שאיבדנו זה מכבר במערב ואני מודה לבנסון ולאנשים שפגשנו כמוהו, על כך שהראו לנו איך העולם צריך להיות.

צריף מלאווי רגיל בדרך למזוזו
למחרת בבוקר בנסון ראה אותנו והחלפנו מיילים ומספרי טלפון לפני שנפרדו דרכים. ניסינו להחליף כסף באיסורKS בעיר אך מטבע החוץ במלאווי הוא בלגן (יחד עם היעדר דלק, אספקה, פריטים רפואיים וכו ‘) ולכן היינו צריכים לנסות את מזלנו בגבול.

תפסנו מיני אוטובוס ממוזוזו לכיוון הגבול. הנסיעה נגררה עוד כמה שעות מכפי שנועדה לפני שהאוטובוס התנפץ ונשבר בצד הכביש המהיר ולא 20 ק”מ מיעדו. דרייטים ואני ירדנו מהאוטובוס, יצרנו כריכי חמאת בוטנים ואז למרבה המזל תפסנו טרמפ לעיר עם קרוב משפחה של אחד הנוסעים.

הגענו לעיר לפני שמכוניתו נגמרה מהדלק ומפיצה לעצירה, למרבה המזל כ -500 מ ‘מתחנת האוטובוס. הלכנו לתחנה והיה לנו העברה מוכנה ללכת לגבול. שוב ניסיתי להחליף כסף, הפעם בשוק השחור. נסער מהשיעור (איבוד 25%) קיבלתי שוב החלטה לנסות את מזלנו בגבול. המכונית לקחה אותנו לגבול בו הוסבנו על ידי מטפלים בתיקים ומדריכי טיולים.

לאחר הימנעות מההטרדה הלכנו בערך 700 מ ‘דרך הגירה ודרך לטנזניה. בשלב זה השמש ירדה והיינו מותשים. בדקנו את ההגירה ואז עשינו טעות משמעותית על ידי דילוג על לשכת החליפין והחלפת כסף (תמורת תעריף מעט טוב יותר) עם אחד השווקים השחורים בגבול.

החלפנו כסף בשוק שחור לפני ללא בעיות, אבל האווירה הקדחתנית מעורבת בתשישות שלנו הייתה הזרז לאסון הקטין שקרה אחר כך. היינו מוקפים טקטית בתריסר אנשים שנמצאים בנו בשירותים שונים. אוטובוסים, מוניות, אופנועים, החלפת כסף ועוד. בבלבול ניסינו בטיפשות עסקה.

שמרתי את הכסף בכיס שלי בזמן שההונאה הוציאה את המטבע שלו מלפנים או את העיניים שלנו. עשינו את החישוב במחשבון הטלפון והכל היה טוב. לאחר מכן החלפנו ערימות של כסף בזמן שהוא ספר את הכסף שהסרתי לו. ואז הוא קרא שלא שילמתי לו מספיק כי הוא אמר שההחלפה הייתה 7.5 לא 8. אמרתי לא זה לא מה שאמרת ולקחת את הכסף שלי והחזירו לו את שלו.

מתוך מחשבה שנמנעתי מסוטה, החזרתי את הכסף לכיס והלכתי מתוסכל. כשהגענו ללשכה וסיפרנו את הכסף, ידעתי במהירות שהייתי מכוסה. בזמן שהוא החזיק את ערימת השטרות שלי, בבלבול ההמוני, הוא קיפל רבע מהשטרות בכף ידו וכשחזרתי ממנו את הכסף שלי רק קיבלתי את 75% המזומנים האחרים בזמן שהוא כיס את השאר.

הפסדנו לו בערך 40 דולר שלא נשמע כמו הרבה, אבל העובדה שהונאתנו הייתה מאוד מטורפת. אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו “מנוסים” ולכן פחות נוטים לטריקים כאלה, אבל היינו מושפלים מהטיפשות שלנו על זה.

כשעברנו את הגבול זה היה שחור מגרש וניסינו למצוא טרמפ לעיירה הקרובה ביותר. אפריקה היא לא מקום להסתובב בו בלילה ולכן החלה פאניקה קלה להיכנס אליו, כשהיינו מארבים על ידי המון אגרסיבי מאוד של נהגי מוניות, נהגים פרטיים ונערי אוטובוס.

למרבה המזל אדם מקומי שפגשנו בנסיעת המונית ראה את הכניסה הנוראית שלנו לארצו, כך שהוא חש נאלץ לעזור. הוא הכניס אותנו לטיול שלקח אותנו לעיירת המעבר המאובקת של קיילה, שם נכנסנו לחדר מלון נקי באופן מפתיע. יצאנו לדרך למצוא אוכל והתאכזבנו, אך לא מופתעים, מהתרנגולת התת -תקנית (שלא אכלנו) וערימת השעועית הקרה והאורז.

זמנים כמו אלה בנסיעות, כשאנחנו חוזרים למלון שלנו רעבים ומותשים, לאחר שנדחסו באוטובוסים ונקרעו וצעקו על ידי טאוטס, שאנחנו נזכרים שלא כל החופים, הבירות והמנגלים!

ילד בצד הדרך בדרכנו למבייה, טנזניה

למחרת פנינו לעיירה מאובקת אחרת, מביה, שם קיבלנו החלטה להישאר לילה ולבעוט קצת אחרי חווית הנסיעה הקדחתנית שלנו יום קודם. שוב לא יכולנו למצוא אוכל טוב והלכנו לישון על בטן מלאה באורז ושוקולד.

למחרת פנינו לדאר א -סלאם, בירת טנזניה, בנסיעה באוטובוס של 12 שעות. ציפינו להיות דחוסות במלואם עם תרנגולות ומזוודות אך היינו המומים לטובה כאשר האוטובוס הופיע ולכולם היה מושב. זה היה גם אוטובוס חדש עם A/C !! מדהים.

היינו כל כך רגילים להובלה הכואבת דרך מוזמביק ומלאווי, ששכחנו שימי נסיעות יכולים להיות חוויה נוחה וחרדה מחמיאה. מסתבר שככה האוטובוסים נמצאים בטנזניה, לא הרבה יותר עומדים במעבר, לא הרבה יותר תרנגולות, ואפילו לא היו ילדים על הסיפון. הגענו לדר א -סלאם בלילה, לקחנו את המונית שלנו למלון ספארי אין בו בדקנו את החדר הנקי שלנו ולבסוף מצאנו ארוחה מכובדת לראשונה מזה 3 ימים לפני שהלכתי לישון.

כנסייה יפה, דאר אס סלאם, טנזניה

בילינו 3 ימים בדאר א -סלאם ושוב היינו עסוקים בעיקר ב”סידורי התרמילאים שלנו “שהיינו צריכים לרוץ. ארגון ספארי, חדרי הזמנה, הזמנת אוטובוסים, שליחת מיילים, דואגים לתביעת ביטוח נסיעות וכו ‘. היה לנו סיכוי לבקר בשוק הדגים המקומי שהיה אחד הטובים שראינו, בעיקר בגודל העצום של דגים על השולחנות והאופן בו הדייג המכר במכירה פומבית לשולחן כסף שהשליך לקוחות.

דייגים בחופי דאר א -סלאם, טנזניה

ראש דג חרב מסיבי בשוק הדגים, דר א -סלאם, טנזניה
היה ראש דג חרב מנותק אחד על שולחן שהיה ממש גדול ממני. לא יכולתי לדמיין שמתחבר לדבר הזה על מוט זבוב! בסך הכל הרשמים הראשונים שלנו מטנזניה לא היו כל כך טובים. נקרע לגבול, לא להיות מסוגל למצוא אוכל ולהישאר בעיירות מאובקות ללא הרבה יותר מאשר חמור ותחנת דלק. למרבה המזל דאר א -סלאם היה מדרגה קשה מהקצה הדרומי של המדינה ועד מהרה היינו מגלים ששאר טנזניה היא מקלט של מטייל עם מראות נהדרים והרבה מה לעשות.

כמו הפוסט הזה? להצמיד אותו!

הצהרת אחריות: עזים בדרך היא מקורבת באמזון וגם שלוחה עבור כמה קמעונאים אחרים. זה מציין שאנו מרוויחים עמלות אם תלחץ על קישורים בבלוג שלנו ורוכשים מאותם קמעונאים.